سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Friday, 26 July , 2024
امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 20 محرم 1446
شناسه خبر : 941
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ |

ابلاغ طرح فاصله گذاری اجتماعی به تاکسی ها در کرمانشاه

به گزارش کرمانشاه امروز، خبر طرح فاصله گذاری اجتماعی به تاکسی ها چند روز پیش از سوی سازمان تاکسیرانی تهران اعلام شد. در همین راستا روز دوشنبه شب طی تماسی با شهرداری و شورا جویای پاسخ این سوال بودیم که این مورد در کرمانشاه چگونه است، بالاخره توانستیم ارتباط تلفنی با سجاد سلیمانی مدیر عامل تاکسیرانی استان کرمانشاه برقرار کنیم وی در این رابطه گفت:
ابلاغ طرح فاصله گذاری اجتماعی به تاکسی ها در کرمانشاه
 به گزارش کرمانشاه امروز، خبر طرح فاصله گذاری اجتماعی به تاکسی ها چند روز پیش از سوی سازمان تاکسیرانی تهران اعلام شد.
در همین راستا روز دوشنبه شب طی تماسی با شهرداری و شورا جویای پاسخ این سوال بودیم که این مورد در کرمانشاه چگونه است،بالاخره توانستیم ارتباط تلفنی با سجاد سلیمانی مدیر عامل تاکسیرانی استان کرمانشاه برقرار کنیم وی در این رابطه گفت:
دوستان مسئولی که در جریان طرح فاصله گذاری اجتماعی نیستند شاید در قرنطینه به سر میبرند
سجاد سلیمانی در گفت وگوی اختصاصی اظهارداشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکسی ها در پانزدهم اسفند ماه ۹۸ ازسوی سازمان تاکسیرانی استان کرمانشاه به همه ی تاکسی ها ابلاغ شده است.حال اینکه مسئولین مربوطه اطلاعی ندارند احتمالا  در قرنطینه اند.
وی افزود: در طرح مذکور که کرمانشاه به عنوان اولین استان در این زمینه اقدام نموده است به کلیه رانندگان تاکسی ابلاغ شده است که در صندلی عقب دو نفر سوار کنند و از مواد ضد عفونی هم برای خود وسرنشینان استفاده کنند پوشیدن دستکش نیز الزامی است.
وی در خصوص مساﺋل معیشتی و کمک بلا عوض به رانندگان تاکسی اظهار داشت: این موارد  هنوز به سازمان تاکسیرانی ابلاغ نشده وطی نامه ای از رییس جمهور تقاضا کردیم به وضعیت رانندگان حمل ونقل عمومی شهر رسیدگی شود.
سلیمانی پیرامون بیمه بیکاری رانندگان تاکسی افزود: برای تاکسیرانان محترم جهت ثبت نام بیمه بیکاری ناشی از کرونا و بیمه های تامین اجتماعی متاسفانه تا کنون پاسخی به ما داده نشده است.
وی افزود: در شرایط عادی، طبق قانون بیمه بیکاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری از جمله تاکسیرانان محترم مشمول بیمه بیکاری نمی شوند.
سلیمانی تصریح کرد: تاکسیرانان محترم صرفا در راستای استفاده از مهلت ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند با این وجود در مهلت های تعیین شده از سوی مراجع ذیربط حتماً حق بیمه تامین اجتماعی خود را پرداخت نمایید تا اختلالی در سوابق بیمه شما ایجاد نشود.
وی افزود: آدرس سامانه درخواست آنلاین بیمه بیکاری  https://bimebikari.mcls.gov.ir/Darkhast.aspx  می باشد همچنین مهلت ثبت نام طبق بخشنامه شماره ۲۴۸۴۷۳ مورخ ۹۸.۱۲.۲۷ سازمان تامین اجتماعی کشور، پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ می باشد.
مدیر عامل تاکسیرانی استان کرمانشاه تصریح کرد: شرایط همه ثبت نام شدگان در تأمین اجتماعی مرکز (تهران) بررسی و برای مشمولین و غیر مشمولین پیام فرستاده میشود. در صورت عدم شمول تاکسیرانان، ثبت نام در سامانه هیچگونه حقی ایجاد نخواهد کرد.
سلیمانی در پایان خاطر شان کرد: در راستای حمایت از تاکسیرانان محترم، این سازمان با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، پیگیر امور معیشتی و جذب حمایت های مالی می باشد.
حاشیه ها:
۱- خبری که از سوی تاکسیرانی تهران رسانه ای شد باعث شد  به لطف روابط عمومی های پر کار ادارات مربوطه بعد از دو ماه این مطلب در رسانه های کرمانشاه مطرح شود که کرمانشاه اولین اجرا کننده طرح مذکور از سوی سازمان تاکسیرانی بوده است ،اما چند نکته اینجا مطرح است اگر این طرح قبل سال جدید با رانندگان تاکسی ها ابلاغ شده است ،چرا از سوی رانندگان تاکسی اجرایی نمی شود واگر کسی در صندلی عقب سوار شود برای سوار نشدن شخص سوم باید کرایه دو برابری پرداخت کند.
۲- دوستان مسئول در روابط عمومی ها ،زدن کانال خبری هر سازمان به صرف انعکاس خبر کار درستی نیست ،متاسفانه این کار باعث سوخت شدن برخی از خبرها شده وبسیاری از خبرنگاران از موضوعات مختلف بی اطلاع اند برخی روابط عمومی ها به خاطر کم کاری یا هر چیز دیگر به ارسال خبر از طریق کانال خبری خود اقدام می کنندبا این باور که خبرنگاران خود خبر را کپی کنند و انعکاس دهند باید عرض کنم این رویه ی مناسبی نیست،البته هستند روابط عمومی هایی کار بلد و پر تلاش همچون روابط عمومی دادسرای استان ،روابط عمومی شهرداری کرمانشاه،روابط عمومی بهزیستی،روابط عمومی سازمان کتابخانه ها،روابط عمومی شورا ،و…که البته به تعداد انگشتان دست نیستند اما با ارتباط گیری موثر هم در کانال خبری وهم تعامل با خبرنگاران در اطلاع رسانی موفق اند که جای تشکر دارد.
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.