سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 755
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ |
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

عدم ارتباطات مناسب خارجی حلقه مفقوده اقتصاد استان کرمانشاه

رییس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی کرمانشاه گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده اقتصاد استان کمبود ارتباطات بین‌ نهادها و دستگاه‌ها با انجمن‌های بین‌المللی و رفت وآمدهای خارجی‌ها است.
عدم ارتباطات مناسب خارجی حلقه مفقوده اقتصاد استان کرمانشاه

به گزارش کرمانشاه امروز، کیوان کاشفی اعلام کرد: کمتر می‌بینیم که در استان کرمانشاه رویدادهای بین المللی برنامه‌ریزی شود و حتی برخی از انجمن‌های سطح بالا در حوزه آموزشی، دانشگاه‌ها، انجمن‌های نظام مهندسی و پزشکی از حضور خارجی‌ها در استان استفاده کنند.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق ایران، این موضوع حتی در حوزه فرهنگی و هنری هم قابل توجه است و کمتر شاهد حضور هنرمندان خارجی در کرمانشاه هستیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور خارجی‌ها در استان بیشتر به فعالیت‌های اتاق بازرگانی و اقداماتی که از سوی این تشکل انجام می‌گیرد، محدود می‌شود، یادآور شد: این تعاملات نیز بیشتر در چارچوب روابط اقتصادی و تجاری است.

کاشفی معتقد است که با توجه به مرزی بودن استان و سابقه تجاری که کرمانشاه از دیرباز در مسیر جاده ابریشم داشته خلاء نداشتن تعاملات بین‌المللی بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه نداشتن این تعاملات بین‌المللی در خواهرخواندگی نیز خود را نشان می‌دهد، افزود: متاسفانه کرمانشاه باوجود اینکه یک شهر قدیمی و اکنون نیز کلانشهر است اما با هیچ کدام از شهرهای جهان خواهرخواندگی ندارد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: اقداماتی برای خواهرخواندگی کرمانشاه با شهرهایی از جمله ازمیر و قاضی انتپ ترکیه، اربیل عراق و شهری از روسیه انجام شده اما هیچ کدام از این اقدامات به نتیجه نرسیده است.

کاشفی، وظیفه اصلی خواهرخواندگی را مربوط به شهرداری‌ها دانست و عنوان کرد: برای خواهر خواندگی ابتدا شهرداران باید تفاهم‌نامه امضا کنند و بعد ذیل خواهرخواندگی روابط اقتصادی، علمی، فرهنگی و هنری با همکاری دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود.

ویی تاکید کرد: کرمانشاه از جمله استان‌هایی است که دفتر نمایندگی وزارت خارجه فعال دارد اما متاسفانه تاکنون از ظرفیت این دفتر آنطور که باید استفاده نکردیم و خروجی مناسبی از آن بیرون نیاوردیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به راهکارهایی که می‌تواند کرمانشاه را از این وضعیت خارج کند و تعاملات بین‌المللی استان را افزایش دهد، اظهار داشت: برای حل این موضوع اتاق بازرگانی پیشنهاد تشکیل کمیته روابط خارجی استان کرمانشاه را ارایه داده است.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، پروپوزال این کمیته تهیه شده و پیشنهاد شده تعدادی از دستگاه‌ها از جمله استانداری، دفتر وزارت خارجه، اتاق بازرگانی، یکی از دستگاه‌های امنیتی و همچنین به فراخور مباحث سایر دستگاه‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی نیز عضو این کمیته باشند.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.