سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Friday, 26 July , 2024
امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 20 محرم 1446
شناسه خبر : 614
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ |

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ یا مسابقه اصلی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد
فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی و هشت

فیلم‌های بخش سودای سیمرغ یا مسابقه اصلی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و در این میان فیلم‌های «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «شنای پروانه» اثر محمد کارت و «پوست» به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک علاوه بر بخش نگاه نو، به بخش اصلی نیز راه یافتند و در مقابل، فیلم‌های شماری از چهره‌های صاحب نام نظیر کمال تبریزی، هاتف علیمردانی و رضا درمیشیان از جشنواره بیرون ماندند.

به گزارش کرمانشاه امروز؛ اسامی فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، بلافاصله پس از پایان جلسه هیأت انتخاب این دوره جشنواره، توسط «ابراهیم داروغه‌زاده» دبیر جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد. دبیر جشنواره با تسلیت و کسب اجازه از خانواده جان‌باختگان حوادث اخیر و ادای احترام به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ را اعلام کرد.

بر اساس این خبر، ۲۲ فیلم توسط هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر متشکل از: محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سید محمود رضوی و حسین کرمی برای رقابت در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) این دوره جشنواره انتخاب شده‌اند.

در میان آثار انتخاب شده، فیلم‌های «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «شنای پروانه» اثر محمد کارت و «پوست» به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک که کارگردانان‌شان فیلم اولی هستند و به بخش نگاه نو راه یافته بودند، در بخش اصلی نیز حضور دارند. این انتخاب از آن جهت در سال‌های اخیر برای برخی فیلم‌ها رخ می‌دهد که بخش‌های مختلف از جمله بخش فنی اعم از فیلمبرداری، طراحی صحنه، بازیگری و… فیلم نیز مورد داوری قرار گیرد.

«دست‌انداز» به کارگردانی کمال تبریزی، «ستاره بازی» اثر هاتف علیمردانی، «سلفی با دموکراسی» به کارگردانی علی عطشانی، «آفتاب نیمه‌شب» اثر شهریار بحرانی، «مجبوریم» به کارگردانی رضا درمیشیان، «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله و «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد از جمله آثاری هستند که به دلایل مختلف پذیرفته نشده‌اند. البته اعلام شده مشکل اصلی درباره «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله، دعوا بر سر مالکیت آن بوده و پس از رفع این دعوای صاحبان فیلم، هیات انتخاب جشنواره آماده است که این فیلم را به لحاظ احترام به کارگردانش ببیند و درباره آن تصمیم‌گیری کند.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.