سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 1980
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ |

مدیریت صحیح مصرف برق فرهنگ‌سازی می‌شود

بهینه‌سازی مصرف برق با اجرای برنامه‌های آموزشی، نمایشی شاد در مدارس کرمانشاه فرهنگ‌سازی می‌شود.
مدیریت صحیح مصرف برق فرهنگ‌سازی می‌شود

به گزارش کرمانشاه امروز؛ بهینه‌سازی مصرف برق با اجرای برنامه‌های آموزشی، نمایشی شاد در مدارس کرمانشاه فرهنگ‌سازی می‌شود.

با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش برنامه‌های مشترک آموزشی، ترویجی و فرهنگی را در مدارس مقاطع دبستان و راهنمایی اجرا می‌کنند.

این برنامه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق و با هدف اصلاح الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه در بین مدیران، مربیان، دانش آموزان و اولیا آن‌ها به انجام می‌رسد.

دانش آموزان و مدیران و مربیان مدارس در این برنامه‌ها که اجرای آن را«هنرمند با سابقه سعید آذرسینا» مجری و بازیگر به همراه دیگر هنرمندان استانی بر عهده دارند در قالب نمایش، مسابقه و… با راهکارهای درست مصرف کردن با ابزار و رفتار مناسب آشنا می‌شوند.

همچنین در هر مدرسه تعدادی از دانش آموزان به عنوان حامی و همیار برق انتخاب می‌شوند که به عنوان رابط شرکت‌ توزیع برق وظیفه صیانت و حفاظت از انرژی برق را درخانه واماکن بر عهده دارند .

استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه از کولر گازی ،استفاده از دور کند وایجاد سایبان برای کولرهای آبی، خاموش کردن لامپهای اضافی،باز وبسته نکردن زیاد درب یخچال واستفاده از نور طبیعی در روز برای نور محیط از جمله نکاتی است که در این برنامه‌ها به دانش آموزان، آموزش داده می‌شود.

همچنین دانش آموزان با نقش مهم برچسب انرژی برق در لوازم برقی، استفاده از لامپ های کم مصرف بجای لامپ های پرمصرف و تفاوت میزان مصرف انرژی برق در انواع این لامپ ها از انواع کم مصرف و اس ام دی و …با یکدیگر آشنا می‌شوند.

این برنامه‌ها که با همکاری آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه ودر راستای حفظ منابع ملی انجام میگیرد با هماهنگی مسؤلان آموزش وپروش در هر روز یکی از مدیران این شرکت ( مدیر عامل ،معاونین و کارشناسان متخصص در امر مدیریت مصرف) نیز با حضور در کنار این گروه آموزشی در مدارس برای دانش آموزان توضیحات کاملی از مراحل سخت و پر هزینه تولید ،انتقال و توزیع برق و لزوم همکاری همه مردم به ویژه کودکان و نوجوانان برای مصرف درست انرژی گرانبهای برق را در منازل ، مدارس و اماکن شهری و روستایی استان ارائه خواهند کرد .

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.