سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21 محرم 1446
شناسه خبر : 1207
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ |
یک بام و دو هوای مسئولان در اجرای مونوریل طاق‌بستان؛

طبیعت طولانی‌ترین بلوار جنگلی ایران در معرض تهدید پروژه‌های شهری

در احداث پروژه منوریل کرمانشاه یکی از نگرانی‌ها در مورد بلوار زیبا و قدیمی طاقبستان بود. با این حال در شرایطی که این پروژه به نیمه رسیده است، مسئولان شهری آن را غیر ضروری دانسته و به نوعی آن را جواب کردند.
طبیعت طولانی‌ترین بلوار جنگلی ایران در معرض تهدید پروژه‌های شهری

به گزارش کرمانشاه امروز؛ پروژه مونوریل کرمانشاه در سال ۱۳۸۶ آغاز شد پس از توقف پروژه به دلیل اینکه نمی‌توان آن را به صورت زیر زمینی اجرا کرد، برهمین مبنا شورای عالی ترافیک در سال ۹۳ تغییر طرح مونوریل به قطار شهری را پذیرفت.

مونوریل کرمانشاه پروژه‌ای با فرجام نامعلوم است. برای اجرای یک پروژه کارشناسی نشده نباید بلوار زیبای طاق بستان که بخشی از هویت شهری کرمانشاه است آسیب ببیند.

 بلوار طاق‌بستان طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران 

احسان احمدی نصر اظهار داشت: بلوار طاقبستان یکی از پرترددترین و زیباترین خیابان‌های شهر کرمانشاه که طول آن حدود  ۳۵۰۰ متر است.

سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: بلوار طاق‌بستان به طولانی‌ترین بلوار جنگلی در ایران معروف شده است که از میدان طاق‌بستان در شمال این شهر آغاز شده و تا پل ولایت (لب آب) امتداد دارد.

وی با اشاره به اینکه این بلوار برای ورزش و پیاده ‌روی بسیار مناسب است، گفت: این بلوار منحصر بفرد با فضا‌ سازی زیبا در فصول مختلف پذیرای همشهریان کرمانشاهی و مسافران است.

احمدی نصر افزود: تعداد المان های موجود در بلوار طاقبستان ۳۱ عدد و تعداد درختان کهنسال آن ۱۸۲۷ می باشد.

وی گفت: چنار موج، ژینوپروس، پامپاس، پالم، پیراکانتا، رز نسترن سفید، یوکا، لاوان، رز نسترن هفت رنگ، رزماری، سرو شیرازی، زرشک، کنف نیوزیلندی، ژاله،  کامیس پاریس و مورت از گونه های گیاهی کاشته شده در بلوار  طاقبستان هستند.

احمدی نصر گفت: در طرح قطار شهری کرمانشاه که قرار بود به صورت قطار سبک شهری و از روی زمین ساخته شود، اجازه داده نشد ستون‌های سازهٔ قطار از بلوار طاق‌بستان بگذرد. چرا که با از بین بردن منظر طبیعی بلوار طاق‌بستان به حریم منظری شکارگاه خسروپرویز هم آسیب وارد می شد.

احمدی نصر گفت: کاربری بیشتر ساختمان‌های قرار گرفته در دو سوی این بلوار اداری، خدماتی و نیز تجاری است.

وی گفت: این بلوار در مسیر خود از میدان طاق‌بستان، میدان دانشگاه (سه‌راه مسکن)، پل صیاد شیرازی، دوراهی اول و دوم کارمندان، دوراهی فرهنگیان، دوراهی چهل‌متری تعاون و پل ولایت (لب آب) نیز می‌گذرد. کمربندی شمال کرمانشاه (بلوار صیاد شیرازی) از طریق پل صیاد شیرازی به این بلوار متصل می‌شود.

مونوریل کرمانشاه نقصان بسیاری دارد/ این طرح درست شدنی نیست

احسان حیدریان در خصوص زیباسازی بخش هایی از بلوار طاقبستان که مونوریل چهره ای ناخوشایند به آن داده است، اظهار داشت: تصمیم در این خصوص منوط به ورود شهردار به این موضوع است.

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: شورا یک عنوان نظارتی دارد و ایجاد برنامه نمی کند و در خصوص اجرای چنین موضوعاتی ورود نمی کند تنها می توانیم در جلسه ای راهکارهای مناسب برای زیباسازی شهر ارائه دهیم.

وی گفت: قرار است مشکلات شهری را به شهردار انتقال دهیم تا راهکارهای مناسب برای برون رفت از آنها برنامه ریزی شود.

به گفته حیدریان حل این مشکل نیاز به زمان دارد تا بتوانیم خروجی مناسبی برای آن طراحی کنیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه خاطر نشان کرد: این مونوریل نقصان بسیاری دارد و به نظر بنده وجود آن در حال حاضر یک ضرر است و این طرح درست شدنی نیست.

حیدریان گفت: طراحان این طرح به دنبال ایجاد فرصت بودند که متاسفانه به یک تهدیدی برای شهر تبدیل شد.

وی گفت: کرمانشاه گره ترافیکی چندانی ندارد، با یک سری تدبیرها که بار مالی کمتری داشت می توانستند مشکل ترافیک را حل کنند.

در احداث پروژه مونوریل یکی از نگرانی‌ها در مورد بلوار زیبا و قدیمی طاقبستان بود که با احداث مونوریل دچار آسیب شود اما به گفته مسئولان شهری مسیر این پروژه باعث تخریب این بلوار زیبا نخواهد شد.

| منبع خبر : مرصاد
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.