سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Monday, 7 October , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ - 4 ربيع ثاني 1446
شناسه خبر : 2101
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ |
یک معلم نمونه کشوری:

کرونا بسیاری از معلمان استان را با شیوه جدید آموزش آشتی داد

یک معلم برجسته و نمونه استان که بارها در گزینش های کشوری و بویژه در حوزه تدریس در زمره افراد برتر قرار گرفته معتقد است گرچه کرونا ضربه مهلکی به سیستم آموزشی کشور زد اما ناخواسته شرایطی مهیا کرد تا قشر سنتی تعلیم و تربیت بیشتر با فضای مجازی، نوآوری و تکنولوژی روز برای آموزش به دانش آموزان آشنا شوند.
کرونا بسیاری از معلمان استان را با شیوه جدید آموزش آشتی داد

یک معلم برجسته و نمونه استان که بارها در گزینش های کشوری و بویژه در حوزه تدریس در زمره افراد برتر قرار گرفته معتقد است گرچه کرونا ضربه مهلکی به سیستم آموزشی کشور زد اما ناخواسته شرایطی مهیا کرد تا قشر سنتی تعلیم و تربیت بیشتر با فضای مجازی، نوآوری و تکنولوژی روز برای آموزش به دانش آموزان آشنا شوند.

«جهاندار مفتون» در این باره می گوید:پیشتر شاهد بودم که متاسفانه برخی معلمان با توجه به تعصبی که به شیوه سنتی آموزش داشتند در مقابل روشهای نوین جبهه گیری می کردند اما شیوع کرونا و رواج استفاده از فضای مجازی موجب شد تا این تعصب از بین برود و حتی دسته ای از معلمین به سمت آموزش مجازی ترغیب شوند.

او می افزاید: باید بپذیریم که بدون شک تلفیقی از آموزش مجازی و سنتی جریان یادگیری را تسهیل می کند و باعث ملموس و عینی ساختن آموخته ها می شود.

این معلم برگزیده که با گذشت ۳۲ سال سابقه تدریس هنوز از آموزش دل نکنده و جان در طبق اخلاص کودکان و نوجوانان این دیار نهاده، معتقد است فناوری آموزش و پرورش در استان در حال به روز شدن است  و این روزها اکثر مدارس دولتی حتی در مناطق محروم از امکانات خوبی برای هوشمندسازی برخوردارند ولی آنچه مسلم است آن است که مهارت استفاده ازاین دست امکانات هرچند محدود، برای اغلب معلمین و اولیاء مدارس وجود ندارد و یا استقبالی از آن نمی کنند!

او می گوید: ما حتی در دور افتاده ترین مدارس هم برخی امکانات هوشمندسازی داریم ولی معلمین نمی توانند یا نمی خواهند تازه های تکنولوژی را در تدریس دخالت دهند و این نقطه ضعف بزرگی برای سیستم آموزشی استان است.

وی تاکید می کند: باید بپذیریم که عصر عصر تکنولوژی است و یک معلم توانا می تواند بازخورد بهتری از فناوری  در زمینه یادگیری و آموزش بگیرد.

او که از بین معلمین ریاضی متوسطه دوم، بارها بعنوان معلم نمونه کشور برگزیده شده معتقد است این باور باید برای معلمین تغییر کند تا هوشمند سازی را جدی بگیرند.

وی متذکر می شود: بارها به مدرسه هایی سرزده ایم که رقم های گزافی برای تجهیزات فناوری و برخورداری بچه ها از امکانات روز هزینه کرده اند ولی متاسفانه حضور بچه ها دراین دست کلاسها تنها به نمایش فیلم خلاصه می شود تا آموزش.

به گفته وی آموزش و پرورش باید در این زمینه جدی تر برخورد کند و برای به روز شدن معلم ها در مدارس برنامه بریزد.

او می گوید: انتظار ما از مسئولین آموزش و پرورش آن است که کیفیت آموزشی را در استان ارتقاء دهند  و این مهم  جز با آموزش مربیان و معلمین عملی نمی شود.

نویسنده : لیلا سعدوندی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.