سعدی
همین نصیحت من پیش گیر و نیکی کن /که دانم پس از مرگم کنی به نیکی یاد
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 1376
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۰۹ |
ملی پوش فوتبال بانوان:

استعداد بانوان فوتبالیست کرمانشاه را نمی‌بینند

ملی پوش فوتبال بانوان به حضور 20 بانوی کرمانشاهی در رقابت های لیگی فوتبال بانوان کشورمان اشاره کرد و گفت: هیچکس در کرمانشاه این همه استعداد را نمی بیند و ورزشکاران این رشته مجبورند برای استانهای دیگر بازی کنند.
استعداد بانوان فوتبالیست کرمانشاه را نمی‌بینند

به گزارش کرمانشاه امروز؛ ملی پوش فوتبال بانوان به حضور ۲۰ بانوی کرمانشاهی در رقابت های لیگی فوتبال بانوان کشورمان اشاره کرد و گفت: هیچکس در کرمانشاه این همه استعداد را نمی بیند و ورزشکاران این رشته مجبورند برای استانهای دیگر بازی کنند.

هلاله عبداللهی، با گلایه از بی توجهی ها به فوتبال بانوان در کرمانشاه، اظهارکرد: در حال حاضر کرمان دو تیم و اصفهان سه تیم و شهرهای دیگر هم هرکدام یک یا دو تیم در لیگ برتر فوتبال بانوان دارند، اما در کرمانشاه هیچ خبری نیست.

وی ادامه داد: فوتبال بانوان در کشورمان هر روز درحال پیشرفت است و رقابت های لیگ هم خوب برگزار می شود، به گونه ای که امسال یکی از باکیفیت ترین لیگ های برتر را داشتیم، بنابراین شهرهای مختلف به  دنبال تیمداری در این رشته هستند، اما در کرمانشاه به این رشته کم لطفی می شود.

این دختر فوتبالیست کرمانشاهی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ دختر فوتبالیست از کرمانشاه هستند که در تیم های لیگی شهرهای مختلف ایران پخش شده اند که از جمله آنها می توان به زهرا فتاحی، ثنا صادقی، شادی بهرامی، نادیا بهمنی، ژینو پیکری، ژینو بابایی، حسنا پرویزی، مهسا موسا، غزل مرشدی، فاطمه پسندیده و بیان محمودی اشاره کرد که این بازیکنان هرکدام در فوتبال بانوان برای خود حرف هایی برای گفتن دارند، اما در کرمانشاه کاملا غریب و مهجور هستند.

وی به سختی هایی که دختران فوتبالیست در شهرهای دیگر متحمل می شوند اشاره کرد و گفت: اگر در شهر خودمان مسئولین حمایت می کردند، به اندازه یک تیم بازیکن داشتیم که دوباره به کرمانشاه می آمدند، اما هیچکس این همه استعداد را نمی بیند و ما مجبوریم برای شهرهای دیگر بازی کنیم.

این بازیکن تیم لیگ برتری پالایش گاز ایلام ادامه داد: هفت سال را در تیم لیگ برتری کردستان بودم و همه حتی مردم آنجا فکر می کردند سنندجی هستم، اما در کرمانشاه کسی مرا نمی شناسد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو از سختی هایی که برای رسیدن به این جایگاه متحمل شده گفت و افزود: هرچند در شرایط فعلی وضعیت برای ورود دختران به فوتبال بهتر شده، اما هنوز هم برای فوتبالیست شدن سختی هایی پیش رو دارند، من هم در این راه سختی ها و دشواری های زیادی را به جان خریدم.

عبداللهی اضافه کرد: زمانی که وارد فوتبال شدم، در کرمانشاه هیچ تیمی برای فوتبال بانوان نبود و از طرفی در خانواده ای کاملا سنتی بزرگ شده بودم که برایشان سخت بود که دخترشان به چنین رشته ای که تا آن زمان مردانه به حساب می آمد، وارد شود، بنابراین پدرم مخالفت های زیادی برای فوتبالیست شدنم داشت.

وی یادآورشد: اولین بار حدودا ۱۲ ساله بودم که در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال با کمک یک مربی جوانرودی حضور پیدا کردم. در آن رقابت ها سرمربی و مربیان تیم ملی فوتبال بانوان هم حضور داشتند و از بازی من خوششان آمد، پس از چندماه دعوتنامه ای برای حضور در اردوی تیم ملی برایم ارسال کردند. پدرم به شدت مخالف بود که دخترش به شهر دیگری برود و در یک رشته مردانه فعالیت کند، اما برادر بزرگترم حامی من بود و توانست پدرم را راضی کند.

عضو تیم ملی فوتبال بانون اضافه  کرد: از ۱۲ سالگی به اردوهای تیم ملی دعوت شدم، در تمام این مدت برادرم در رفت و آمد به تهران همراهم بود و در سن ۱۴ سالگی هم به تیم لیگ برتری شهرداری سیرجان کرمان رفتم.

وی که سابقه حضور در تیم های لیگ برتری کردستان و پالایش گاز ایلام را هم دارد، افزود: در تیم ملی زیر ۱۹ سال به عنوان کاپیتان حضور داشتم و اکنون هم به تیم ملی بزرگسالان رفته ام.

عبداللهی در ادامه به بهبود شرایط فوتبال بانوان در ایران اشاره کرد و گفت: تا چندسال پیش فوتبال بانوان در کشورمان چندان پوشش رسانه ای نداشت، اما اکنون تاحدودی این شرایط بهتر شده و در تمام ایران فوتبال بانوان را پیگیری می کنند. زمانی که تیم سیرجان کرمان به رقابت های جام باشگاه های  آسیا رفت  این توجهات بیشتر شد و حمایت ها بهتر شده است.

وی یادآورشد: درحال حاضر هم رقم قرارداد بازیکنان خوب شده، بگونه ای که بازیکنان لیگ برتری بین ۱۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می گیرند و امیدواریم که بالاتر از این هم برود.

این بازیکن فوتبال بانوان در پایان از حمایت های هیات فوتبال جوانرود و اولین مربی اش عالیه صالحی که منجر به کشف استعدادش در فوتبال شد، قدردانی کرد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.