حدیث روز
پیامبر اکرم (ص): هر كس يك شبانه روز از بيمارى پرستارى كند، خداوند او را با ابراهيم خليل محشور مى‌كند .
Tuesday, 27 September , 2022
امروز : سه شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۱ - 2 ربيع أول 1444
شناسه خبر : 1362
  پرینت تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰:۲۹ |

توقف ۲ ساله راه آهن کرمانشاه-خسروی

مجری طرح راه آهن غرب کشور با اشاره به توقف دو ساله راه آهن کرمانشاه- خسروی، کمبود اعتبار را عامل توقف این پروژه اعلام کرد.
توقف ۲ ساله راه آهن کرمانشاه-خسروی

به گزارش کرمانشاه امروز؛ مجری طرح راه آهن غرب کشور با اشاره به توقف دو ساله راه آهن کرمانشاه- خسروی، کمبود اعتبار را عامل توقف این پروژه اعلام کرد.

مسعود فرامرزیان، با انتقاد از بی توجهی مسئولین نسبت به پروژه راه آهن غرب کشور گفت: این بی توجهی ها در حالیست که این پروژه نقش مهمی در اقتصاد کشور از طریق رونق صادرات خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر برای رسیدن به مرز خسروی نیازمند هشت هزار میلیارد تومان اعتبار است، درحالیکه در بودجه امسال تنها ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن لحاظ شده و قطعا با این بودجه ها امکان رسیدن این پروژه به مرز خسروی تا چندین سال آینده هم وجود نخواهد داشت.

فرامرزیان با اشاره به لحاظ تبصره‌ای جدید در بودجه امسال گفت: خوشبختانه یک تبصره در بودجه لحاظ شده که سازمان برنامه و بودجه مجاز است جهت حمایت از مصوبات سفر هیات دولت اعتباراتی را برای دو پروژه پالایشگاه آناهیتا و راه آهن غرب کشور لحاظ کند که برای این ردیف اعتباری هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که اعتبار خوبی است و می تواند پروژه را فعال کرده و تا حد خوبی پیش برد.

این مسئول گفت: در حال حاضر پروژه راه آهن غرب کشور به سه بخش تقسیم شده که بخش اول آن انجام کارهای باقیمانده و تکمیل ایستگاه ها در محدوده مسیر ملایر به کرمانشاه است که برای تکمیل این بخش حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرامرزیان گفت: بخش دوم پروژه هم مسیر کرمانشاه به اسلام آبادغرب را شامل می شود که برای این بخش هم اعتباری حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار، قطار ظرف دو سال آینده به اسلام آبادغرب می رسد.

فرامرزیان بخش سوم و نهایی این پروژه را هم امتداد راه آهن در مسیر اسلام آبادغرب به خسروی عنوان کرد و افزود: برای تکمیل این بخش هم حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر تامین شود قطار تا پایان این دولت یعنی تا سه سال دیگر به مرز خسروی می رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که راه آهن غرب کشور یک پروژه استانی نیست و یک پروژه ملی محسوب می شود که تمام کشور از فواید و منافع آن بهره مند می شوند.

وی افزود: با امتداد راه آهن به مرز خسروی و از آنجا به عراق، کوتاهترین مسیر ریلی به پایخت عراق فراهم می شود که نقش مهمی در صادرات به این کشور خواهد داشت.

فرامرزیان گفت: همچنین از طریق اتصال ریلی به کشور عراق می توانیم به سوریه و بندر لاذقیه متصل شویم که بازهم نقش بسیار مهمی در رونق صادرات دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.